torsdag, december 29, 2005

Hur svårt kan det vara?

I soprummet där jag bor kan man sortera sina sopor. Det borde inte vara så svårt. Det finns skyltar på väggarna som talar om vad man ska lägga var, med foto-exempel som illustrationer. Bland annat finns där en tunna som det med stora bokstäver står GLÖDLAMPOR på. Men folk är ju inte så dumma som man tror. De är dummare. Idag var det något ljushuvud (apropå glödlampor) som hade lagt en påse med ölflaskor i denna tunna. Även en stor glasvas hade tryckts ner i tunnan. Och såna här hjärnsläpp är snarare mer regel än undantag, tro det eller ej. Puckon!

Det har varit en massa stölder i tvättstugan också. Vet inte om det har något samband med ovanstående. Men jag misstänker det starkt. Jag får nog shejpa upp this neighbourhood snart...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så kan man också se det. Extravinst när man hamnar hos dig kanske. Då man faktiskt hamnat rätt. (som nu)
Fnula, klura, findulera.

Man ska eller kan aldrig sluta förvånas över sina medmänniskors dumhet. Shape up the neighbourhood. Go get 'em!

Anonym sa...

Det du upplever är en regel snarare än undantag.. Vissa skiter helt enkelt i vilket. Sopmarödörer finns överallt! Du skulle se vad folk försöker "smyga med.." inte för att jag är bättre, tar själv med mig större saker till soprum jag kommer åt. Fast då lägger jag det åtminstone i rätt behållare :)

Min sökning gav 243 hits på alla språk och 14 sidor på svenska. Men som sagt, inte en enda är om mig...

lisa sa...

det kan nog vara väldigt svårt, det där med sopsortering. Jag jobbar i ett bostadsområde och har även hand om området runt en s.k återvinningscentral. En dag hittade vi ett slaktat får där. Det känns som att någon släpat dit det, och sedan letat förgäves efter behållaren för just djurkadaver, för den borde ju vara där brevid wellpapp-containern, eller?