lördag, oktober 07, 2006

Hammarby handboll - verklighetens Åshöjden

Idag spelar Hammarby handboll mot en av världens bästa klubbar, Barcelona. Även i handboll är jätteklubben Barcelona (drygt 150.000 medlemmar) en världsmakt. Att Bajen idag skulle ställas mot ett sådant motstånd anade jag knappast när jag för ca 5 år sedan, såg Bajen spela en division 2-match mot Skuru i Nacka sporthall. Då var det gratis inträde och en av spelarna var sonen till en barndomskompis till min pappa. För nio år sedan låg Bajen i division 4. Askungesagan fortsätter.

Hur imponerande Hammarby än avslutade förra säsongen och har börjat den pågående höstsäsongen, med 4 raka segrar i elitserien och vinst med 37-23 över Panellinios i första Champions League-matchen, sägs de ändå vara chanslösa idag. Men jag kommer i alla fall bänka mig vid TV:n kl 16.30 (matchen sänds i SVT 24, som vi numera får in) och hoppas på en skräll.

3 kommentarer:

Nyaga sa...

Tycker att det talas VÄLDIGT lite om Hammarby Ishockey här på bloggen........

Cliff Hanger sa...

Äh... HIF hockey ges ju aldrig någon chans att bli bra. Så fort de är på gång norpar elitserieklubbarna talangerna.

Nyaga sa...

Yeah yeah yeah....bla bla bla.