onsdag, juli 05, 2006

EXTRA! EXTRA! El Mango byter namn till Cliff Hanger!

Jo, det är sant! Efter moget övervägande byter jag härmed namn från El Mango till Cliff Hanger. Eller snarare, jag byter förstanamn. El Mango blir mitt andranamn. Av kommentarerna till omröstningen att döma ÄR jag tydligen El Mango för många av er, och om ni vill fortsätta kalla mig det eller något liknande, går det också bra. Kärt barn har många namn heter det ju som bekant och smeknamn är oftast bara trevligt att ha. Jag skulle dock önska att ni som länkar till mig respekterar mitt namnbyte och byter till Cliff Hanger där det står El Mango.

Personligen känner jag att Cliff Hanger är för bra för att inte antas, samtidigt som jag nog aldrig känt mig 100 % mango. Fast om sanningen ska fram känner jag mig inte (ännu i alla fall) 100 % som Cliff Hanger heller. Det kan i och för sig till stor del förklaras av att jag är väldigt nydöpt. Nej, den största anledningen till namnbytet är helt enkelt att Cliff Hanger känns för bra för att jag ska låta bli att anta det.

Bloggen behåller däremot sitt namn Tankar om stort och smått. Jag vet, omröstningen gällde namnet på bloggen, men det är namnet på mig som bytts. Lite bakvänt kan tyckas. Men omröstningen stärkte mig i att Tankar om stort och smått trots allt är ett rätt bra namn, tack för det.

19 kommentarer:

lisa sa...

bytt är bytt kommer aldrig igen.

Anonym sa...

Fru Galge protesterar och skiljer sig! Åtminstone på bloggen...

Anonym sa...

Gosch , silket storhetsvansinne vi fick efter Turkresan.....

men vad gör man inte för sajbervännerna?

jag ändrar vid nästa blogginlägg

Anonym sa...

Haha, det här blev ju dramatiskt och bra! Ingen tjej och inga bloggvänner kvar. Hoppas du är nöjd med det nya namnet ;)

Anonym sa...

Cliff Hanger är länkad på hos Pash.

Anonym sa...

"länkad på hos"? Nu har jag varit för länge i solen..

Eller: I solen har nu länge för varit jag

Cliff Hanger sa...

Lisa - Det låter lite skrämmande när du lägger fram det sådär. Lite ovant känns det, men jag kommer nog att vänja mig.


Bionda - Om du älskar mig måste du respektera om jag vill byta namn. Du kan få ta Mango som efternamn när vi gifter oss, eller nu. ;-)

El Pedro - Kallar du detta storhetsvansinne? Vänta bara tills jag ger min propagandaminister fria tyglar... ;-) För övrigt klargjorde jag redan mycket tidigt i mitt bloggande att avsikten med bloggandet på sikt var världsherravälde. Inget nytt p.g.a. turkietresan alltså. ;-)

Sofia - Ja, det hade ju varit roligare med ett varmare mottagande av det nya namnet. Men Beatles och Astrid Lindgren stötte också på motgångar i början av sina karriärer...

Pash - Det tackar jag så mycket för. :-)

Det är inte så lätt med prepositionerna alla gånger. Eisa peitää!

Anonym sa...

Inget fel på kärleken, men mrs Mango kan inte vara gift med Mr Hanger. Det vore ologiskt... Får återgå till fröken ett tag helt enkelt. ;-)

Anonym sa...

aha , då går allt enligt plan med andra ord :)

Studiomannen sa...

Jag ändrar min länk!

Anonym sa...

Jag har varit duktig o ändrat!

Cliff Hanger sa...

Bra jobbat! Ursäkta besväret.

Stefan sa...

fan va klockrent!!!!

ändrar när jag kommer till en bättre uppkopplingspunkt...

frollen sa...

diddleydone

Anonym sa...

Hej Cliff! Har ändrat länken. Men..nog tyckte jag El Mango var mer klockrent:-)

Cliff Hanger sa...

Stefan - Tack som fan. :-) Lite stöd skadar inte när man kommer ut som en ny Cliff.

Frollen och Turmalin - Tackar!

Anonym sa...

Men du, i sinnom tid kommer även konservativa djursantjejen förstå sig på ditt beslut och då kommer hon acceptera dig som cliff. Allt hon behöver är lite tid... Och en bättre uppkoppling!

Hänna sa...

Åhh neej! Jag antar att det är försent att lägga in en protest om namnbytet.

Cliff Hanger.. det blir svårt att vänja sej vid.. Men jag ska göra mitt bästa.

Cliff Hanger sa...

Sofia - Time is on my side, som Stones sjunger.

Mosstrollet - Japp, det är absolut försent. Så kan det gå när man inte hänger med i svängarna. ;-) Men jag heter fortfarande El Mango också, i andranamn, så det är okej att kalla mig för det med.