fredag, juli 21, 2006

Carpe diem i sommarstockholm

Så där, då är man hemma igen efter att ha släpat runt med en sportbag och badmintonrack på stan i 30 graders värme (ungefär) i fyra timmar. Hade planerat att spela badminton med Andreas och ge honom en chans till revanch för förlusten mot mig senast (5-0 i set till mig). Väl framme vid Badmintonstadion möttes jag dock av en lapp som illvilligt meddelade att de endast hade sommaröppet måndag-torsdag. Jäkla badmintonarbetare som vill ha långhelg. Man kan lugnt säga att jag fick lära mig öppettiderna den hårda vägen. Nåväl, carpe diem-nivån får nog ändå klassas som godkänd idag. Har fått ordning på kameran (man måste tydligen formatera då och då, det hade jag ingen aaaning om), blivit av med en massa huvudhår (alltid lika skönt) och ätit kvalitetsglass i solen. Snart blir det kvällsdopp (höll på att skriva kvällsdop) också, det ska bli skönt, har svettats som en 130-kilosman med hälften av kroppsvikten på magen idag av någon anledning.

Fattar annars inte varför punkare tycker att det är så väldigt rätt att sitta direkt på marken eller direkt på pendeltågsperrongen eller på golvet på pendeltågen. Tycker de att de inte sticker ut tillräckligt mycket med sina kläder och sina frisyrer? Har de för rena kläder?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Framför allt så är det ju helt oergonomiskt, har de tänkt på det egentligen?

Hänna sa...

The hard way is the right way ;P

äh, hårt underlag är ju bara mys ju. Jag skulle föredra golvet före en mjuk säng any day.. Fast på golvet i perrongen till och med jag hålla med om att det är lite snusk.

Anonym sa...

oj...formatera om digitalkameran?! nu gjorde du mig lite nervös...

vad åt du för kvalitetsglass? jag älskar glass! var den god? vart kan den köpas? rekommenderas??

lisa sa...

punkare måste göra lite äckliga saker, det hör till.

Babushka sa...

man kan aldrig sticka ut tillräckligt om man är punkare.Det är ju själva essensen i ...punkeriet.

Cliff Hanger sa...

Skogan - Precis, SL borde utforma lite skålformer i perrongerna så att de stackars punkarna kan sitta där utan att få skeva ryggar.

Mosstrollet - Är du en punk wannabe? ;-)


Virvla - Det är bara att göra det innan det är för sent. Passa på och bränn över bilder till cd:s också innan det är för sent. Glassen köptes på Stockholms glass- och pastahus på Götgatan nära folkungagatan och rekommenderas varmt. Även glassen vid Nytorget är kalas btw.

Lisa - Jo, men ibland verkar det som att de gör det bara för att de är punkare, inte för att de egentligen vill. Sånt tycker jag är fånigt.

Emma - Helt fel, jag kräver en viss punkstandard som punkarna ska följa. Ordnung! ;-)

Hänna sa...

jag är nog ganska långt ifrån "punkwannabeismen". Jag tycker bara att hårda material är bekväma :P

Anonym sa...

ahaaa ja det stället gillar jag, särskilt Cassata glassen Mums.

Stefan sa...

punkregler...det vore någe...eller vänta lite..

1. trasiga byxor?
2. vildsam frissa?
3. säkerhetsnålsfetish?
4. sittplatsvägrare?
5. tycker att Sid är ett läckert namn?

...pja punkvarning va?

;)

lisa sa...

äsch, det syns ju att ingen av er har ett förlutet med tuppkam...

Cliff Hanger sa...

Mosstrollet - Är det för att du möjligen är mjuk?

Virvla - Ok, Cassata är nästa som ska prövas. Jag försöker beta av smakerna där.

Stefan - Jag såg faktiskt nyss en dokumentär om punk där Henry Rollins sa att vissa s.k. punkare kan vara de mest konservativa människorna. Exempelvis de som absolut inte kan tolerera att en punklåt är längre än 1 ½ minut. Såna "punkare" skulle nog med glädje motta en officiell punkstandard. Men de riktiga punkarna skulle förstås inte göra det.

Lisa - Jag ser fram emot en massa sköna punkar-anekdoter från dig!