söndag, juli 29, 2007

Bilder från Prag, del 3

Som vanligt går det bra att klicka på bilderna för förstoring.


Vi var som sagt inbjudna till ett bröllop i Prag. Bröllopet ägde rum i ett gammalt fint slott. På slottsgården fanns det påfåglar. Påfåglarna var väldigt roliga att jaga, tyckte några av de yngre bröllopsgästerna.



I närheten av slottet fanns det även en påfågel som var albino. Jag lyckades zooma in och plåta den precis innan den försvann runt hörnet.



På stadens zoo fanns det många roliga djur. Bland annat denna grönvita skalbagge. På latin heter den Edere purgare vomere hammarby.



Naaah, titta vad sött! Hon har en bebis i pungen!



- Vad glor du på, har du aldrig sett en lemur förut?
Coolast i Prag var lemurerna, som man fick komma riktigt nära och hälsa på. De var nästan lika nyfikna på oss människor som vi var på dem. Fast de var mycket coolare.



Som sagt, lemurerna var riktigt coola. Även då de var omringade av människor.

9 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Haha..jag förstår att du gillade skalbaggen!
Lemurens ansikte verkar bekant. Jag tror jag har sett något likande på någon bar, ganska sent.

Anonym sa...

Jag har också turistat på det där zoot :P

stella sweden sa...

Har aldrig vart där men fan så fin albinopåfågeln var!
Vackrare utan färger, trots att jag målar i starka färger så gillar jag vitt...ett mysterium;)

stella sweden sa...

Pssst..om du inte har något emot det så länkar jag din blogg på min?

Cliff Hanger sa...

Anna Malaga - "Apfull" har man ju hört talas om. :-)

Forss - Där ser man!

Stellapolaris - Jag blir faktiskt inte förvånad över att du inte varit vid det där slottet där albino-påfågeln fanns. :-p Men visst är den vacker. Kanske är det att den är så udda som gör att den känns vacker?

Jo, jag har faktiskt sett att du länkar till mig. Det tackar jag för. :-) Som du kan se finns du i min länklista också.

Studiomannen sa...

AIK = gnagare.
Bajen = ?

:-)

Cliff Hanger sa...

Studiomannen - Bajen = beetles?

Tankevågor sa...

Ah, vilka härliga bilder! Snygg skalbagge förstås!
Men bilden på killen som jagar påfågel är bara för skön! Fart i den killen trots slipsen! Bra fångat av dig! :-)

Cliff Hanger sa...

Londongirl - Tack så mycket. :-) Att jag lyckades fånga pojken i flykten (eller snarare jakten) var bara tur. Men om man tar många foton är det alltid några som blir bra.