måndag, juni 18, 2007

Antinazistisk dans

Vals, samba, polka, foxtrot, salsa och bugg är allihop välbekanta danser för de flesta i detta avlånga land. Men visste ni om att det numera också finns något som kallas för antinazistisk dans? Jag blir väldigt nyfiken på hur den ser ut. Tyvärr missade jag tillfället att titta på de som dansade denna dans på nationaldagen. Men det kanske dyker upp någon ABF-kurs eller nåt i antinazistisk dans till hösten? Jag menar, finns det ABF-kurser i afrikansk dans kan man väl starta kurser i antinazistisk dans. Jag tycker att det låter minst lika exotiskt...för att inte säga exorcistiskt. Som sagt har jag ingen aning om hur den ser ut, men jag ser framför mig en blandning av galet punkhoppande och rituellt driva-bort-dåliga-andar-trampande. Om du kan berätta för mig hur det egentligen ligger till skulle du göra min dag.

Självklart stödjer jag all kamp mot nazismen. Och om en antinazistisk dans är rätta vägen att gå (här är jag dock en aning skeptisk) kan jag nog tänka mig att svänga loss mina lurviga i en sådan svängom.

4 kommentarer:

Sir Realistic sa...

Antinazist-dans låter bra men själv kommer jag nog att ägna mig åt terrängkrocket...

malin sa...

Något att ersätta brudvalsen med?

Jill Wegerup sa...

Galenskap. ren och skär. Men bjuder någon upp så.

Cliff Hanger sa...

Sir Realistic - Åh fan, jag som trodde att krocket med fördel spelades inomhus... ;-)

Malin - Är man riktigt hardcore gör man kanske det...

Jill - Låt oss vara galna tillsammans! ;-)