fredag, mars 30, 2007

Föra upp termometern

I morse sade Adam Alsing en rätt kul grej på radion. Han sade ganska exakt så här:

Häng med, snart kommer domaren Tony Irwing hit. Då ska vi föra upp Lets Dance-termometern ytterligare nån centimeter.

Eh... var någonstans ska han föra upp denna termometer? tänkte jag, som är så gammal att jag minns stjärt-termometrarna (som verkar vara utrotade nu).

En kraftigt bidragande del till att det lät så kul var att det verkligen inte lät som att Alsing försökte vara rolig. Han ville bara höja Lets Dance-intresset. Höja temperaturen. Genom att föra upp en termometer någonstans.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..n freudiansk felsägning? :)

Anonym sa...

Ånej, så gammal är du inte, jag minns dem så väl så...

smultronpaj sa...

De finns kvar. Faktiskt ett riktigt bra alternativ när barnen är bebisar och man inte vill betala massor med hundralappar för en örontermometer.

Stefan sa...

jag vet aldrig vilken av våra termometerar som går vart - så när jag misstänker att jag har feber rider jag bara ut stormen...man vill ju inte riskera att peta in fel temp i fel kroppsöppning

mohöhöhö...;)

Anonym sa...

Hehe, jag skulle utan tvekan tolka det precis som du.

Cliff Hanger sa...

Jerk - Ja, vem vet vad Alsing har för böjelser egentligen. :-)

Elin - Det är bara för att dina föräldrar återanvände sina gamla antika stärt-termometrar på dig... ;-)

Smultronpaj - Ok, jag böjer mig (I bend over, typ) för expertisen.

Stefan - Framför allt vill man inte riskera att stoppa termometern i munnen om den har varit i någons anus... ;-)

Barajagjohanna - :-)

Anonym sa...

Nejmen usch fy, det där var ju äckligt ;P