tisdag, december 09, 2008

Hammarby!

Jag är ju i första hand en fotbollssupporter till Hammarby. Men vi kan säga att jag lägger upp Victory, av det utomordentligt duktiga coverbandet AB/CD (ni kan nog gissa på bandnamnet vilka som är deras förebilder), för att fira Hammarbys bandyseger ikväll över Villa/Lidköping. Hur som helst är det en bra låt som även ni som ännu inte har konverterat till den enda sanna läran kan uppskatta.


Här är en bild på Tilda från 31 augusti. Som synes pappas flicka, som hört bajensånger sedan hon låg i mammas mage. Senast igår fortsatte jag med indoktr... eh, sjungandet, med hjälp av hennes gröna Bajen-nalle som dansare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är nog det bästa argumentet för att skaffa barn - tjacka schyssta kidskläder med en favvomusiker / lag

du bestämmer hur det skall vara :)

Cliff Hanger sa...

Precis! :-) Man får chans att leka diktator! Fast man blir rätt dominerad av den lilla rackaren många andra stunder också...

Anonym sa...

Tack för att du påminde mig om AB/CD - de fanns ju till och med på Spotify. Med betydligt nyare plattor än de jag lyssnade på förr i världen. :) *drabbad av nostalgi*

Anonym sa...

Hon är i alla fall söt trots sin Hammarbytröja (body?).