fredag, december 12, 2008

Biljettskandaler!

Redan nu kan man köpa biljetter till SM-finalen i bandy och det är jättedumt! Visst, det är kanske bra för dem som inte bryr sig vilka lag som går till final. Den publik som bara vill gå dit och mysa lite, känna på den "speciella stämningen på SM-finalen i bandy". Men för de flesta vettiga människor som vill se en SM-final med sitt favoritlag, men som inte är lika intresserade av andra lag, är det förstås inte intressant att köpa en biljett till finalen redan nu, när slutspelet inte ens har börjat. Nu riskerar massor av rikiga bandysupportrar att gå miste om att se sitt favoritlag i finalen, bara för att vissa "mysnissar" redan köpt biljett. Ja, om de inte chansar på att köpa biljett redan nu förstås. Men det kan ju vara det samma som att slänga pengarna i sjön.

För övrigt hatar jag nasare som slutsålt.se och andra liknande ulvar i fårakläder. De är inget annat än en sorts förfinade svartabörshajar som låtsas vara riktiga välgörare som kan erbjuda biljetter till utsålda evenemang. Mot ett rejält påslag förstås. Märkligt att deras verksamhet är tillåten.

5 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Ord, verkligen!

Jah Hollis sa...

"Förfinade svartabörjhajar". Det måste vara en oxymoron i den högre skolan.
Nasare som borde rullas i tjära och fjädrar är ett bättre uttryck.

Cliff Hanger sa...

ASD - Alltid trevligt med medhåll. Och precis när jag skrivit det kom jag på att det finns vissa idioter som man inte vill ska hålla med en. Såna med galna åsikter i övrigt. Men du hör ju förstås inte till dem.

Jah Hollis - Tack för att jag fick lära mig ett nytt ord! Jag var tvungen att slå upp oxymoron. Om jag förstått saken rätt tycker du alltså att de skulle kallas "förfulade svartabörshajar"?

Anonym sa...

Gissa vad... 56.000 biljetter till AC/DC på Ullevi i sommar sålde precis slut, på drygt en timme. MEN... det finns självklart plåtar att köpa på slutfittsålt.se och biljävlajett.nu för det tredubbla... minst.

www.Slåsönderknäskålarnapådem.NU

>:-(

Jah Hollis sa...

Vårt quizlag heter Caltex & The Oxymorons. Och på engelska förklaras oxymoron med "contradiction in terms". Jag menar att förfinad och svartabörshajar är två contradictions in terms. Ungefär som oxymoronklassikern "Peace force".