tisdag, april 21, 2009

Sviterna efter gårdagens sköna derby (känsliga läsare varnas!)

Vilken underbar seger i derbyt mot Skansen´s ugliest igår! Även i denna match försökte domarna beröva oss våra rättmätiga poäng, denna gång genom att underkänna en boll som var solklart inne. Men trots detta lyckades de inte! Djurgården var helt enkelt för usla för att stå emot den grönvita kraften.

Idag sitter den sköna känslan av derbyseger kvar. Men det är också dagen efter på ett sämre sätt. I morse vaknade jag nämligen upp med ett igenmurat öga. Eftersom jag inte brukar söka mig till bråk och eftersom det är väldigt säkert att gå på derbymatcher för folk som inte vill bråka (jo så är det, tro inte på det tidningarnas skrämselpropaganda), var ögat inte igenmurat till följd av någon blåtira från ett slagsmål med en blåblå huligan. Nej, jag måste helt enkelt vara allergisk mot Solna. Det är min ytterst vetenskapliga analys.

Vågar du se på det igenmurade ögat? Känsliga läsare varnas för stark bild! Scrolla ner på egen risk!



















15 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vad du ser ut!!! Kan det vara ögoninflamation?
Kram
Syrran

Carina sa...

Har skaffat något slags konto så mitt namn kommer upp. Ska bara testa hur det fungerar. ;-)

smultronpaj sa...

ja eller så är det helt enkelt en ögoninflammation som din syrra säger.

Håll dig borta, det är ytterst smittsamt

Pash sa...

Det strös AIK-pollen i solnaluften inför vänskapsmatcherna mellan hifdif. Det är min gissning.

Av pest eller kolera så är det faktiskt ändå lite skönare med dif-förlust, så tack!

Cliff Hanger sa...

Syrran - Jag har pratat med sjukvårdsupplysningen. Verkar som att det är en ögoninfektion. Eller solna-allergi.

Smultronpaj - Verkar som sagt vara en ögoninfektion. Och ja, jag ska hålla mig borta.

Pash - Jag blev nästan lite imponerad av att människorna bakom hifdif.se hade hyrt ett plan för att flyga med över Råsunda strax innan avspark och sprida sitt budskap.

Och varsågod, vi bjuder så gärna på en dif-förlust. :-)

Tesstamente sa...

Wow, det är alltså inte så enkelt att du powernappade i 10 minuter och resultatet blev lite ögongrus?

Eller att du råkade doppa fransarna i fritösen när du lagade pommes igår kväll?

Jah Hollis sa...

Arrrrrgh!

Alla smutsiga detaljer sa...

Mh, är det därför det kliar i mina ögon hela tiden - jag som håller ställningarna bakom fiendens linjer...

Alla smutsiga detaljer sa...

föresten, jag stod i klacken - var var du?

Cliff Hanger sa...

Tesstamente - Ja, det ser onekligen ut som att det skulle kunna vara frityrsmet på.

Jah Hollis - Jag förstår dig.

ASD - Jobbar du i Solna? Stackars dig i så fall! Jag satt bland dem som sa "jajamensan, fattas bara!".

www.fjant.tk sa...

Du har blivit utmanad: http://konstigteller.blogspot.com/2009/04/jag-blev-ju-utmanad.html

/Fjant
www.fjant.tk

mol sa...

Vagel? Propp från frugan? Östhammarsallergin?

Cliff Hanger sa...

Fjant - Det är noterat. Jag lovar ingenting, men det är mycket möjligt att jag får tummen ur och tar mig an din utmaning. Trevligt att du tänkte på mig i alla fall! :-)

Mol - Välkommen! Jag förstår att alla tre alternativen verkar högst troliga ur ditt perspektiv. Men den tråkiga sanningen är att det är en ögoninfektion (är jag i a f så gott som säker på) till följd av ett virus. Sedan kanske det förvärrats av en eventuell, tidigare okänd, pollenallergi också.

Alla smutsiga detaljer sa...

Nä, jag BOR bakom fiendens linje - bakom inte i...Sumpan alltså.

Cliff Hanger sa...

Aha... *polletten trillar i*