fredag, april 24, 2009

"Nästa: Trekanten. Var försiktig när du stiger av!"

Jag åkte med tvärbanan idag. Det är en spårvagnslinje, kan jag berätta för er som inte har koll på Stockholms kollektivtrafik. På min färd västerut hörde jag plötsligt ett utrop med ett anmärkningsvärt budskap:

"Nästa: Trekanten. Var försiktig när du stiger av!"

För en sekund undrade jag varför hållplatsutropet plötsligt bytts ut mot någon sorts förmanande sexualupplysning, varnande för knepiga situationer som denna. Eller, ännu värre: Kanske fanns det en överhängande risk att bli påhoppad av två typer som ville tvinga till sig en trekant - om man klev av vid just nästa station?

Men sedan fortsatte utropsrösten "...särskild plattform saknas" och då kändes det som ett betydligt mindre problem att brottas med (särskilt om man jämför med att bli påhoppad av två trekantssugna tungviktsbrottare).

4 kommentarer:

Stefan sa...

trekanten!!! mina hoods! fotbollsplanen strax bredvid var mina drömmars fält då det begav sig...

:)

Cliff Hanger sa...

Om du fortfarande stryker omkring där kanske det finns extra skäl till att vara försiktig om man ska stiga av där då... ;-)

Donny H sa...

Den där länken var ju fantastisk.

Cliff Hanger sa...

Donny, jag är böjd att hålla med dig. :-)