måndag, april 06, 2009

Reglerna i Ultimate Fighting är mesiga

Ultimate Fighting är en av de hårdaste sporterna som finns. Ja, många kallar den brutal. Och en del vill inte ens kalla Ultimate Fighting för en sport på grund av dess våldsamma natur.

När Ultimate Fighting var helt nytt marknadsfördes det som en sport "utan regler", vilket var nära sanningen men inte helt sant. Sedermera har regelverket utvecklats och numera är dessa handlingar regelvidriga.

Mesigt regelverk! Dottern här hemma har inga som helst samvetsbetänkligheter mot att bryta mot någon av punkterna 1 - 7, 9 - 17, 20, 22, 23, 25 - 29 eller punkt 31 när hon fightas med mig här hemma.

Idag är första dagen på min ungefär åtta månader långa föräldraledighet. Önska mig lycka till.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Jag är säker på att du behöver det, samtidigt som det kommer att vara den mest fantastiska tiden i livet - ever! Och detta samtidigt. Det är makalöst med småttingar!! Hälsa Mrs Hanger också, jag saknar hennes bloggande. Kanske hon får lust och tid nu om hon ska jobba...??

Daniel sa...

Ta inte emot allför mycket stryk av lillan nu!

TeachMom sa...

Lycka till! Jag är dessutom chockad - en man som tar ut föräldraledighet vid andra tillfällen än VM, OS och så vidare...? ;-)

malin sa...

Jag kan inget om ungar, men jag har hört att ett stort lycka till är nödvändigt. Så: stort lycka till!
Och förhoppningsvis betyder det här att du kommer att blogga ihärdigt från och med nu. (För ungar sover väl hela tiden? Tyst och med torr blöja?)

Jah Hollis sa...

Lycka till! Och så helt galet kan det väl inte vara ställt med ett land (frånsett bonusgirigheten och Alliansen) där farsan får så lång ledighet för att vara hemma med barnet. Hoppas nu inte det blir b-a-r-a en massa pappabloggande här. :-)

Pash sa...

Lycka till! Du kommer att fixa det galant.. Blir rätt avis faktiskt.

Mycket blogginlägg framöver, alltså? :)

Cliff Hanger sa...

Mitteget - Visst är det en lyx att få vara hemma med lillskruttan. Blir ännu lyxigare när jag får kolla på "infrastrukturen" runt omkring också. Har hälsat mrs. Hanger!

Daniel - Nej, det är rätt lugnt. Hon sover inte i vår säng längre. Det hjälper. :-)

TeachGirl - Tackar! Ja, det var lite dålig planering av oss. ;-) Men jag får vara hemma hela sommaren i alla fall. :-)

Malin - Visst behövs ett stort lycka till. Det är inte bara lyxigt att vara hemma med en som man måste vara uppmärksam på nästan hela tiden (utom när hon sover då...och ibland lyckas hon fakiskt leka själv). Nu för tiden sover hon cirka två timmar på dagen. Det är min egen tid... även om en del nyttogrejer förstås måste göras då också.

Jah Hollis - Nej, de har inte lyckats förstöra allt än. :-) Det blir nog en del pappabloggande, men du kan nog vara rätt lugn ändå.

Pash - Tackar! Vi får väl se hur mycket bloggande det blir. Hon kräver ju en del uppmärksamhet också... liksom hemmet (vi flyttade in för "bara" drygt ett år sedan, men det är fortfarande en massa prylar överallt).

Alla smutsiga detaljer sa...

Antar att du kommer att använda tiden till inskolning - på söderstadion!

Cliff Hanger sa...

Det låter förstås inte fel! Det kan det ju inte göra. Men hon är lite för liten för att njuta av Söderstadion och Bajen än, trots allt. Men om några år så!