lördag, maj 30, 2009

Kristdemokraten från yttre rymden

Som den luttrade bussförare och mediekonsument jag (bland annat) är, så ska det mycket till för att jag ska förvånas över exempel på dumhet, inskränkthet och allmänt unkna åsikter.

Men jag tror bestämt att kristdemokraten Inger Johansson har lyckats få mig mållös, bildligt talat (det var ju inte så att jag satt och babblade för mig själv strax innan jag hittade Ingers blogg). När jag läser hennes världsfrånvända blogg växlar jag mellan att skratta och att gråta (åter igen bildligt talat).

Läs detta homofobiska blogginlägg och förundras. Och ni måste klicka er vidare med länkarna i inlägget, och i inläggen där efter. Då rullas en riktigt osmaklig historia upp. Notera också hur hon på ett mycket osmakligt sätt fördömer personer med talfel.

Är Inger verkligen på riktigt? Det verkar tyvärr så.

Jag hittade Inger genom bloggen Alliansfritt Sverige , som jag varmt rekommenderar.

5 kommentarer:

Pash sa...

Nu minns jag inte var jag läste det, men det klargjordes för ett tag sen att varken sidan eller Inger var på riktigt, utan hitte-på för att skada KD.

Annars hade man fan blivit riktigt rädd.

Cliff Hanger sa...

Okej. Tur det. Men om du kollar länken till Alliansfritt Sverige (från detta blogginlägg), så ser du att allt som "Inger" skriver kan härledas till kristdemokraterna - åtminstone en betydande del av dem.

Alla smutsiga detaljer sa...

http://sanningenmastefram.wordpress.com/2009/06/01/det-har-ar-vedervardigt-att-man-utger-sig-vara-en-annan/

Cliff Hanger sa...

Asd - Jo, jag har sett det. Skäms lite för att jag trodde att det kunde vara på riktigt, även om jag var tveksam. Men som jag svarar i kommentaren ovan så är "Ingers" åsikter hämtade från riktiga kristdemokrater, så det var inte helt galet att tro att Inger fanns på riktigt. Jag lusläste heller inte "Ingers" blogg innan jag skrev detta inlägg. Hade jag gjort det hade jag kanske varit ännu mera tveksam.

Hur som helst är det en mycket bra, underhållande och viktig blogg, som jag fortfarande varmt rekommenderar.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jepp!