onsdag, september 12, 2007

Kefalonia känns långt ifrån keff

Äntligen! I morgon (eller egentligen idag, det har gått några minuter efter midnatt) är det dags för mig och min oäkta fru att åka till Kefalonia och årets Lassi !

Som man har kunnat läsa i Expressen, Aftonbladet och Metro är Kefalonia tydligen ett riktigt kändisnäste. Jag har dock en känsla av att detta är en aning uppförstorat. Men jag tror att Kefalonia är en vacker ö som är relativt oexploaterad, vilket har lockat till sig en del världsstjärnor. Och det känns ju som en kvalitetsstämpel. Annars är kändis-safarin i sig inget som lockat oss till Kefalonia. Vi kände inte ens till öns dragningskraft på världsstjärnor när vi bokade resan för länge, länge sedan. En annan bra grej är att vi åker när lågsäsongen precis har börjat. Att det är lite färre turister kan nog bidra till en extra trevlig vistelse.

Om nu bara naturkrafterna håller sig lugnare än de gjorde i somras på Kefalonia med omnejd, och om min lätta förkylning (har inte feber i alla fall) dämpar sig – då kan det bli riktigt bra. Så sent som för två veckor sedan ägde nämligen en jordbävning rum i havet utanför Kefalonia. Och så sent som förra månaden rasade skogsbränder på ön, vilket bland annat ledde till att turister fick evakueras. Men jag ser våra kommande två veckor i Grekland an med optimism och är inte orolig.

Jag gillar er som läser min blogg, så ta inte detta personligt, men vi hoppas naturligtvis på att det blir riktigt regnigt och jävligt väder i Sverige medan vi är borta. Det viktigaste för oss är dock att det blir fint väder på Kefalonia. Då gör det inte så mycket om solen lyser lite i Sverige också. Och jag hoppas att ni har det bra på alla andra sätt och vis! Man kan ju faktiskt ha det rätt bra även när det regnar.

10 kommentarer:

TeachMom sa...

Åh, det ser ju riktigt schysst ut där. Inte för att jag hoppas på dåligt väder *här*, men visst önskar jag er båda en trevlig resa med mycket sol. :)

Anonym sa...

ha det riktigt skönt iallafall - grekland is teh shit.

Jill Wegerup sa...

Hoppas ni får det skönt!

stella sweden sa...

Nehej du, solen har lyst både igår och idag på min ö!
Igårkväll satt jag UTE och njöt av den ljumma kvällen....

Hoppas att ni har det lika skönt!
:)

Tankevågor sa...

Hoppas ni har det skönt! Ser fram emot bilderna därifrån.

Cliff Hanger sa...

Hej allihop!

Vad snallt av er att skriva vanliga (med tva prickor over) kommentarer fastan jag hoppades pa regn i Sverige. Jag kan nog unna er lite fint vader ocksa faktiskt.

Har ar det jattebra! Otroligt vacker o! :-)

Studiomannen sa...

O vad fint! :-)

Ha en bra semester!

Anonym sa...

hahahaha...detta kan du inte skriva

åäåäöäöåöäöåöäöäÖÅÖäöÅöÄöåöäöÄöÅö

jag addar några till bara för att liksom...

ÄÖÅÄÖåäöåöä

mohähähähähä!!!

Anonym sa...

Tja,
har som du kanske mätkt övergivit min nyagablogg.
Har istället styrt om och bloggar bara om hur idiotisk vår regering är.
Läs den på:
www.metrobloggen.se/barapolitik.

Allt bra annars?

Cliff Hanger sa...

Studiomannen - Spanx a lot! ;-)

Smygarn - Fy fan vad du är ondsint! Det där sved riktigt illa! Men nu äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär jag tillbaka! :-)


Johnny - Skja bli intressant att kolla in nya bloggen. Men jag sörjer nyagabloggen. Annars är det bara bra med mig, tack. :-)