lördag, maj 31, 2008

I en annan del av världen: Enköping


Många visste nog inte att Enköping inte är en del av Sverige. Jag var länge osäker själv. Men eftersom vi på söndag ska spela landskamp mot Enköping råder det inte längre något tvivel om att Enköping är ett självständigt område, utanför Sveriges gränser. Men Enköping ligger väldigt nära Sverige. Eller som enköpingarna själva säger om sin stad (eller ska jag säga stadsstat?): "Enköping - Sveriges närmaste stad".

Mer om käcka kommunslogans här.

6 kommentarer:

Anonym sa...

riktigt bra blogg, aldrig varit inne här förut men det kommer bokmärkas iaf!
grattis till ungen! tog typ 40 minuter för mig med min sega dator att ladda fram alla de där bilderna, men det var det värt :>

...och självklart, FORZA!

Cliff Hanger sa...

Ah, alltid lite extra kul när någon upptäcker en och gillar det man skriver. Tack för gratulationen också. :-)

Forza Bajen!

- ©Hasselgren™ - sa...

"I en annan del av varlden..." ~nynnar lika falskt som han sjunger~

Cliff Hanger sa...

Mobilesixx: Ja, den Freda´-associationen kan man också göra. Själv tänkte jag på "I en annan del av Köping" när jag satte rubriken.

stella sweden sa...

Om Gotland och Enköping nu inte räknas till Sweden, vilket Gland inte gör på en del kartor, så kan man ju fnurra på om vi inte skulle bli en självständig stat?

O då blir jag en utlänning!

Jaaa!

Kommer det fler bilder av Tilda snart!?

Cliff Hanger sa...

Stella - Så Gotland tillhör inte Sverige på vissa kartor! En sån karta skulle jag vilja se!

En gammal pluggkompis bodde på Lilla Essingen och hade vissa planer på att göra den ön till en egen bananrepublik... Men det blev ju inget av det. Kanske lättare med Gotland?

Bilder på Tilda dyker säkert upp så småningom... :-)