måndag, november 28, 2005

Snön faller och vi med den

Så kom då vintern över en natt till vår kungliga huvudstad. Snö, snö och åter snö. Ketchupeffekt kan man kalla det (fast lugn barn, det där var bara en liknelse. Nej, det var bara snö, ingen ketchup, som kom ner från himlen. Hur hade det sett ut?). En sån här dag är man glad att man inte kör buss längre. För er som inte vet om det, kan jag berätta att bussarna inte har några vinterdäck. Det är samma däck året runt. Och när man tar ut en buss från parkeringsplatsen är det allt som oftast olagligt kallt. Det har hänt att det varit minusgrader på förarplats när jag tagit ut en buss.... typ klockan 04.54 på morgonen. Det finns många konstiga grejer med bussar, vissa verkar leva sitt eget liv. Men en intressant grej är att antingen är det 40 grader varmt eller också så är det minusgrader. Okej, nu överdrev jag liiitegranna, men ungefär så är det. Det var inte länge sedan man satt och toksvettades i en sån där fyrkantig gam-container.

Fast nu är ju snön mest bara mysig. Utom när jag gick till pendeltåget i morse i motvind i snöstorm. Glöggpremiär för säsongen idag också, med pepparkaka till. Kakorna var sponsrade av Beckers, men färgförgiftad verkar jag inte ha blivit.

Inga kommentarer: