onsdag, december 26, 2007

Slit och släp (och några små ljuspunkter)

21 dec: Jobba. Bio ("Michael Clayton" - en bra film).
22 dec: Jobba. Inköp av barnvagn och en utflykt till Norra Brunn med lite stand-up.
23 dec: Jobba. Ihärdig läsning av Magdalena Graafs väldigt dramatiska självbiografi (läs den, var inte fördomsfull!).
24 dec: Jobba. Julfirande hemma hos mamma, där vi bl a spelade "Med andra ord" - ett kul sällskapsspel.
25 dec: Ledig, men mycket jobb hemma inför mäklarens fotografering här i morgon.
26 dec: Jobba på jobbet och hemma (drar lite på jobbet här hemma med att surfa lite nu).
27 dec: Jobba. Åka direkt från jobbet till sambons släkt i Vätergötland.
27-30 dec: I Västergötland.
31 dec: Jobba. Fira nyår hos vänner.
1-4 jan: Jobba.
5-6 jan: 24-timmarskryssning med Viking Line och påfyllning av ölförrådet.

Hur ser din jul- och nyårshelg ut?

7 kommentarer:

Thérèse sa...

En del jobb där. Det positiva är väl att jul och nyår ger ganska bra extrapengar. Har också nyligen läst Magdalena Graafs bok , otäck men absolut läsvärd

malin sa...

20/12 Julglögg med vänner.
21/12 Ledig.
22/12 Jobb.
23-24/12 Ledig och matätare.
25/12 Suput.
26/12-2/1 Jobb, jobb, jobb. (Men suput igen 31/12, trots allt.)

Anonym sa...

Jaa, mina helger ser ju ungefär likadana ut.
21 dec: Jobba.
22 dec: Jobba.
23 dec: Jobba.
24 dec: Ledig. Fira jul hos föräldrarna.
25 dec: Jobba.
26 dec: Ledig. Träna och träffa kompis.
27 dec: Jobba.
28 dec: Jobba.
29 dec: Jobba.
30 dec: Ledig. Träna och se hockey.
31 dec: Jobba.
1 jan: Jobba.
Därefter ska jag inte jobba på 2,5 veckor. :) Men jag är i skolan och har sjukt mycket att läsa och skriva.

Magdalena Graafs bok, ja. Helt okej. Inte superbra skriven, men det är klart att man blir berörd av hennes berättelse.

Mikael sa...

22/12: Jobb
23/12: Ledig
24/12: Ledig
25/12: Ledig
26/12-29/12: Jobb
30/12-1/1: Ledig
Sedan: Jobb, jobb, jobb...

Min blogg är nu uppdaterad! Senaste inlägg är mina reflektioner från jobblördagen i Bro den 22/12, välkommen att läsa!

stella sweden sa...

Jisses!
Sen fem månader tillbaks har jag jobbat över fyrtio timmar veckan! Men säg inget!
;)
Alla dagar före jul jobbade jag o nu har jag sista dagen imorrn innan jag med GLÄDJE ser framemot TVÅ dagars ledighet /så vi tackade nej till "en bal på slottet/...känner mig rejält sliten, men det gör nog du med!

Vill önska er alla tre ett rejält, underbart, romantisk, glädjefullt nyår!

(om du inte tänker dig nåt nytt inlägg? För isf kommer jag tillbaks)

Bamsekramis till dig (o den lille)
;)

Cliff Hanger sa...

Thérèse - Nja, storhelgstillägget är på 57 kr och 43 öre per timme, för att vara exakt. I andra branscher har man ju mycket bättre villkor. Men några kronor extra blir det ju.

Malin - Hemvändarsuput på juldagen?

Barajagjohanna - Vi kan identifiera oss med varandra, ser jag. Mycket jobb för dig också. Stackars oss.

Jag tycker att det är svårt att vara kritisk mot Graafs bok, eftersom hon mest rakt upp och ner berättar en gripande självbiografisk historia. Kanske inte var superbra skriven rakt igenom (men vad var så dåligt egentligen?), fast det är sekundärt, i min mening.

Mikael - Bra att du fått fart på bloggandet igen!

Stellapolaris - Jo, visst är man sliten. Aj, stackars stela ryggen!

Tack för alla snälla ord. :-) Hoppas att du får ett underbart 2008! Kram.

Anonym sa...

Men du, det var inte mycket storhelgstillägg. Ni måste få mer!!! Jag har 52 kr extra i timmen för en vanlig helg. Storhelg vet jag inte, men tror det är ungefär dubbelt så mycket. Illa. Gå på facket för tusan. :)

Angående Graafs bok är jag nog mest skadad med tanke på det jag pluggar... hennes språk är inte klockrent och så vidare. Men det är klart att hennes historia väger upp allt.