torsdag, juni 22, 2006

Sista minuten till Asien (eller: Amber Rose, here we come!)

Så sent som för en vecka sedan hade jag inga som helst planer på att åka iväg någonstans inom den närmaste framtiden. Men för bara några timmar sedan gjorde jag ändå en bokning som verkligen var i sista minuten (eller kanske inte, det blir ändå ca 3000 minuter mellan bokning och avresa). Åker på gammal hederlig charter till Turkiet på lördag morgon, då ungefär 90 % av svenska folket ligger och sover ruset av sig och drömmer konstiga alkoholindränkta drömmar. Det är troligen också anledningen till det låga priset. En vecka på trestjärnigt lägenhetshotell, centralt och med pool, för totalt 1850 kronor - det måste ändå anses som ett fynd. Hotellet har det turkiskklingande namnet Amber Rose, vilket jag tyckte lät ganska porrigt. Var självklart tvungen att kolla upp namnet på nätet, och visst visade det sig att min manliga intuition hade rätt, hi hi. Ska bli intressant att checka in...

Förra gången jag var i Turkiet blev jag skallad lite grann av en inföding, men jag antar att det är smällar man får ta där, bokstavligt talat, om man visar intresse för en tjej som någon annan också visat intresse för. Eller smells you have to take, som de säger på utrikiska. Denna gång planerar jag dock att resa hem utan bula på huvudet, nyförlovad som jag är.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Amber Rose? Genialt!

Har hört att det finns en bra restaurang brevid det hotellet som heter Jenna Jameson. ;)

Unknown sa...

Måste fråga: var bokade du resan?

Hänna sa...

Vad härligt! Nu blir jag riktigt avunsjuk :)

Anonym sa...

Hur dum får man vara? Inte nog med att man tillåter att sambon ger sig iväg utan fästmön, jag hittade t.o.m. resan åt honom! Och nu visar det sig att Amber Rose kan innebära något helt annat! Jag fixat en porrstjärna åt min mango... Hmm...

Anonym sa...

have fun!!

Thérèse sa...

Ni får säkert jättemysigt. Men hur hade ni tänkt fixa midsommar? Festa loss och åka direkt till Arlanda eller ta det lite lugnt. Med en så fin sambo som du är förlovad med så lär du säkert slippa bli skallad ;)Utförlig reserapport på bloggen sen hoppas jag.

Cliff Hanger sa...

Pash - Undrar vad som står på menyn där? ;-) (Jag funderar tyst, eftersom detta är en relativt familjevänlig blogg).

Ulrika - www.detur.se

Mosstrollet - Avundsjuka är ett bra drivmedel för att hitta sin egen lycka, typ.

Bionda - Du är för snäll för ditt eget bästa helt enkelt. Eller också vill du bara bli av med mig. ;-)


Virvla - Tack!

Thérèse - Jo, det blir lite midsommarfest också, men inte helvilt, skulle jag tro. Jag var inte så tydlig med det i inlägget, men som framgår av kommentarerna ovan är det inte sambon som jag åker iväg med, utan en kompis. Men du har helt rätt att jag har en fin sambo. :-) Några ord kommer säkert på bloggen om resan.

Ewila - Ja, skulle man stöta på mr Long Dong Fjong himself måste man ju självklart ta autografen.

Cliff Hanger sa...

...och anledningen till att jag inte åker med sambon är att hon jobbar hela sommaren utom en vecka. Då ska vi till Västergötland.

Anonym sa...

åh , sol , öl o en massa mat......
hoppas det blir gött som fan

Anonym sa...

Bra val. Turkiet är fantastiskt. Om ni har tid, åk på en tur upp till Kappadokien. Trevlig resa !

Andreas sa...

Manlig intuition my ass ;)

Ha det så kul på Tutthotellet =)

Anonym sa...

Haha, amber rose... fy fan va bra. Och romantiskt.

Stefan sa...

fan va soft!

manlig intuition? bah...säg som det är du kan som alla RIKTIGA killar porraktriserna i alfabetsik ordning ;)

Cliff Hanger sa...

El Pedro - Sol *check*, öl *check*, massa mat *check*. Jodå, visst blev det allt det där. :-)

Emil - Jo, jag har sett bilder från Kapadokiens fantastiska landskap. Men det blev ingen tur dit denna gång, fast vi åkte till Pamukkale i alla fall, och det är inte heller kattskit.

Andreas och Stefan - Jag har inga andra kommentarer än "han som sa´t, han va´t". ;-)