onsdag, februari 17, 2010

Björn Ferry fick ligga

För ovanlighetens skull jobbade jag kväll igår och följde därför herrarnas OS-skidskytte, jaktstarten, via Radiosporten. Det var ju väldigt otippat och väldigt roligt att Björn Ferry lyckades ta sig från åttonde plats vid start till första plats och OS-guld vid målgång. Men nästan lika roliga var ju de tvetydiga kommentarer som Radiosportens Bengt Skött och Torgny Mogren stod för:

"De satte sina skott de också, de som han ligger med".
(Bengt Skött konstaterar att det inte bara var Björn Ferry som sköt fullt i första liggande skjutningen).

Lite senare: "De satte alla skott i ringen".
(den är i och för sig lite långsökt, jag vet. Citatet är från Mogren).

Efter att ha blivit nypt i armen efter att OS-guldet bärgats säger Bengt Skött:
"Jag känner det... ett olympiskt nyp".

Efter loppet kommenterar Torgny Mogren hur jämnt det länge var i loppet:
"De låg tillsammans allihop".

För övrigt tycker jag att Mogren och Skött skötte sig utmärkt.

2 kommentarer:

A.Blomqvist sa...

Tänkte att du skulle få en kommentar. Det är alltid skoj :)

Cliff Hanger sa...

Tack. Fint att du tänkte på mina känslor. :)