måndag, oktober 27, 2008

Atlanten vid medelhavslandets kust

Idag badade vi i Atlanten fastan vi befinner oss i vad som brukar kallas for ett "medelhavsland". Blev ordentligt spolad av kraftiga vagor och hittade vulkansand under pungen i duschen.

Hyrde en bil pa tva minuter. Skum, rodogd, men overkligt schysst biluthyrarsnubbe. Han gav oss direkt ett pris pa 25 euro per dag trots att det ordinarie priset var 38 euro och vi inte gjorde en tillstymmelse till att pruta. Dessutom kor de bilen till hotellet och allt vi behover gora ar att vanta i lobbyn. Han kollade inte ens vara korkort. Verkar nastan for bra for att vara sant. Vad ar haken?

Laser just nu "En serietecknares dagbok" av Martin Kellerman (mannen bakom Rocky). Grymt bra! Samma harliga satt att uttrycka sig som i serien, fast nu med mer utrymme.

Annars ar jag pissed off just nu, eftersom jag just sag pa mejlen att det verkar som att jag av nagon underlig anledning inte kommer fa skrivbordstjansten som jag sokt inom bussforetaget dar jag jobbar. Misstanker att allt inte gatt ratt tillvaga i ansokningsprocessen.

Well well, i morgon ska vi upp i bergen (apropa det: kolla inlagget "Packat och kliché" som jag skrev ganska nyligen...) och det blir sakert trevligt.

3 kommentarer:

TeachMom sa...

Jag har tänkt att skaffa den boken också. Kellerman är en gammal favorit.

Ni verkar ha det bra. Kul!

Jah Hollis sa...

Ingen motor?
Bara tre hjul?
Pengarna i förskott?
:-)

Cliff Hanger sa...

Teachgirl - Har du kopt boken sedan du skrev kommentaren? Om inte, vad vantar du pa? ;-)

Vi har haft det bra, men i morgon ar det dags for hemresa, pa gott och pa ont.

Jah Hollis - Tro't eller ej, men motorn och hjulen holl alla fyra dagarna som vi hyrde bil! Och da korde vi anda riktigt mycket i bergen (var bland annat uppe 2350 meter over havet med en liten Hyundai Getz). Vi behovde inte heller betala pengarna i forskott. :-)